За кожните алергии от козметичните продукти и безплатните мостри

Здравейте, великолепни!
Днешният пост е нещо, което смея да кажа, трябва да е налично във всеки един магазин, дрогерия или аптека, където се продава козметика - безплатни мостри. А и мисля, че всяка жена желае това да стане реалност в България поради две причини. Първо от финансова гледна точка - няма да дадем излишни пари за продукт, който може да не харесаме после. И второ - кожните реакции и алергии, които продукта може да предизвика. Няма да споменавам имена на марки или фирми. Предварително да спомена, че аз не съм професионалист. Споделям с вас личния си опит и се надявам да съм ви от полза. Ще представя няколко ситуации, които ме сполетяха през последните години и от които си извадих няколко поуки.
Преди време спечелих в една томбола козметична консултация (няма да споменавам марката, известна е, а използвам някои техни продукти). За голям късмет на консултантките беше, че последно върху мен приложиха някои от продуктите. Първо "определиха" какъв тип кожа имам с някакъв уред. Една асистентка ми намаза лицето с "крема за моя тип кожа". Оказа се, че е объркала кремовете. "Почисти" лицето ми само със сух тампон за махане на грим и нанесе другия крем. Много компетентна, няма що! Вдигнах огледалото и кожата ми беше толкова червена. Просто си представете слънчево изгаряне. Хукнах веднага към банята и започнах да плакна лицето си обилно с вода. Когато излязох, започнаха да ми се умилкват. От устите им се ръсиха неща от сорта на "Изглеждаш по-добре", "Може би си алергична към някоя определена съставка". Казаха какво ли не само за да не поемат отговорност. Бях с моя приятелка, която спечели същата консултация. Тръгнахме си веднага. Щом бяхме вече вън от офиса им, тя каза: "Знаеш ли как се разтрепериха от страх, докато беше в банята и се миеше?!" Беше ми минало през ума да вдигна скандал, но съм далеч над тези неща, а и щеше да си е чиста загуба на време. Седнах ме в едно кафе и цял час си веех с каталога на въпросната фирма, докато кожата ми се успокои.
Към дамите, които са дистрибутори на някои козметични фирми - Вие не сте дерматолози, не знаете как ще реагира дадена кожа на даден продукт! Дори един дерматолог не може да знае със сигурност. За това се тества първо на един малък участък и се наблюдава реакцията.
Друг пример. Бях си у дома и имах малка мостра на един крем за лице. Количеството не беше много - колкото за две нанасяния. Реших да си сложа малко на лицето и да видя реакцията на кожата ми. Съответният продукт предизвика зачервяване и се измих веднага. Прецених разбира се, че този крем за лице определено не е за мен. Ето затова трябва първо да се предлагат мострите, ако клиентът не е пробвал продукта преди това.
Представете си, че искате да си вземете хубав крем за лице или тяло от някоя от водещите козметични марки, но единствената ви опция е да си купите оригинален размер. Вземате го, пробвате го у вас, но получавате алергична реакция и не може да го използвате повече. Пръснали сте една голяма сума пари на вятъра.
Друг пример. Отидох в една аптека и при покупката ми предоставиха и мостри на продукти за проблемна кожа. ОК, това беше хубаво, но защо ти дават мостри само ако си купиш нещо? И е ограничен брой мостри при това. Добре че винаги имам нужда от термална вода. :) Тествах два от трите продукта. Първо пробвах измиващия гел, който наистина беше много хубав. След това пробвах и крема за лице от същата серия. Той вече не ми хареса изобщо. За моята кожа беше прекалено агресивен и лицето ми буквално започна да гори. Представете си как щях да се набутам ако бях взела оригинален размер на този продукт без да съм го тествала. А иначе по описание отговаряше за моята кожа.
Сега си представете колко хубаво би било ако имаше мостри (тестери) във всички магазини не само за декоративна, но и за бяла козметика.
Колко по-удобно би било за всички. И ако продукта ви харесва и не получите алергична реакция ще спестите малко пари и ще си го купите в оригинален размер. Не да се вайкате след първата проба и да се чудите "Защо си го купих?! 100лв. на вятъра!" Примерно.
В заключение:
1. Ако отидете на някакво събиране с цел тестване и демонстрация на нови продукти и имате проблемна и чувствителна кожа като мен (включваме и склонна към образуване на акне, за съжаление), не се бутайте да бъдете опитно зайче за демонстрация.
2. Търсете винаги мостри в магазините или т. нар. travelsize размери (продукти за път). Дори и да нямат, ако питате непрекъснато, когато посещавате определен магазин, накрая ще им омръзне и ще започнат да ги зареждат. Трябва да наложим безплатните мостри, хора.
3. Когато тествате нов продукт (задължително мостра), тествайте го не на цялото си лице, а само на една част.
4. Намерете си добър дерматолог и първо се консултирайте с него какво той би препоръчал за вашата кожа.
Надявам се този пост да ви е харесал и малко или много да ви е бил полезен.
Помнете, че всеки човек реагира различно на всеки един продукт. При вас работи едно, при друг друго.
Бих се радвала да ми споделите и вашия опит в тази област.

Коментари

  1. Интересно ми беше да прочета написаното, защото имам подобен тип кожа.
    От години пазарувам главно от магазини, които знам, че дори без да си поискам ще ми дадат мостри с изключения, разбира се.
    В България я няма политиката и не защото няма мостри, а защото се обират от "любезните консултанти", аптекарки и т.н. Освен сашета, производителите отпускат и доста мини и травъл сайзове, но те просто няма как да достигнат до нас, отново заради тези индивиди.
    Интересна ми беше тази козметична консултация, от това, което прочетох, адски съмнително ми се стори...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Фирмата е много известна. Ползвала съм техни продукти и не са ме разочаровали. Явно консултантките в Бургас обичат да се правят на всичко знаещи.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

300: Възходът на една империя!

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование