петък, 26 септември 2014 г.

Да се научим да обичаме есента

Аз съм си едно типично лятно момиче. Дали защото винаги съм живяла край морето, дали защото не обичах да ходя на училище заради ужасните си съученички и съм нямала търпение да дойде края на учебната година, факт е че лятото е моят любим сезон. Но през последните няколко години се научих да оценявам и другите сезони и да виждам красотата им. И ако преди мразех есента, сега й се наслаждавам. Макар, че ми се иска да не е толкова дъждовна в началото.
Ето и някои хубави неща от детска и младежка гледна точка:
1. Събирането на кестени. Колко торбички с кестени сте държали едно време у вас, когато сте били малки? При мен не стояха много. Майка все ги изхвърляше. Но как само съм се оглеждала по земята за хубави големи кестени.
2. Огромните шуми с оранжеви и жълти листа. Минали са поне 15 години последно като си играх в шумите с цветни листа. Дори си спомням как тях също ги събирахме и правихме картини с тях.
3. Нови сезони на любимите сериали. Сигурно десетки тийнейджъри чакат да започне някой сериал. Сещате се - "Вампирските дневници", "Малки сладки лъжкини" и т.н. и т.н. А изкачат и някои нови сериали. Чудя се дали ще харесам нещо ново.
От здравословна гледна точка:
1. Сезонът на хубавите ябълки. Ама наистина хубавите ябълки. Ябълките могат да избелят зъбите и могат да ни предпазят от Алцхаймер. За полезните ефекти от ябълките може да се говори много и за тях май ще трябва отделна публикация. Стига ви само да знаете, че задължително трябва да присъстват в хладилника ви.
2. Малко по-прохладното време. Летни жеги са колкото голям плюс, толкова и голям минус. И затова прохладната есен позволява много повече разходки през деня. Освен това се спи по-лесно. Кой от нас не се е събуждал в 3 часа сутринта, защото жегата е непоносима? Не мисля, че има такъв.
3. Есента е време за малко спокойствие. Супер е да се купонясва лятото, но все пак човешкият организъм не е устроен да издържа на купон 24/7. Време е за малко по-здравословен режим, повече и по-спокоен сън и може би и малко спорт, ако не сте имали време да спортувате през летните луди нощи.
И любимата на всички гледна точка - модата и красотата.
Септември си е буквално януари месец в света на модата и козметиката. През този месец се определят новите тенденции за следващата година. А и с настъпването на есента всяка една дама има нужда да обнови есенно-зимния си гардероб. Да, време е за красиви пуловери. Време е за дрехите over-sized.
Време е за шапки и шалове. Време е да се обличаме малко по-топло, това е ясно. Време е за онова бургундско винено червено червило.
Време е за грим със по-топли земни цветове. Време е за шопинг. Но ако се замислим при нас жените винаги е време за шопинг. :)
Да, есента се оказва, че има и много положителни черти. И въпреки, че лятото вече ми лиспва, се радвам, че вече мога да гледам с добри очи и на този сезон и да му се насладя.
Без малко да забравя. Още един плюс - съботен или неделен следобед с хубава книга в ръка и чаша топъл ароматен чай. Особено когато времето е дъждовно.
Това също ми липсваше през лятото. (Трябва да се запася с чай).
А вие какво най-много й обичате на есента? :)

П.С. Снимките са свалени от интернет.

1 коментар:

  1. Страхотен пост, аз писах какво харесвам в нея, сега като прочетох твоя пост се сетих колко прекрасни неща съм забравила :)

    ОтговорИзтриване