ПЕПЕЛЯШКА - първата приказка на всяко дете

Първата анимация на Дисни, която гледах като дете беше "Пепеляшка". Беше 1991г., баща ми току-що беше купил видео и с него и филмчето на видео касета. Май от тогава ми е изкривено съзнанието, че за всяко момиче има един чаровен принц. Е, май игралният филм затвърди това мое убеждение още повече.
През почивните дни преди Великден отидох отново на кино с приятелка. Да, знам. Голяма киноманка май се извъдих. Решихме да гледаме "Пепеляшка". Не се бях настроила с големи очаквания. По-скоро бяха средни. А и за да съм честна, много исках да видя и късометражния филм за "Замръзналото кралство". :) Той се прожектира преди "Пепеляшка" и  е с продължителност 10 минути най-много. Не мога да кажа с точност. Не съм го засичала. Но филмчето е леко и приятно. Намирам, че е чудесно начало на прожекцията.
А за "Пепеляшка"...
Няма какво да ви преразказвам стара история. Всеки знае приказката. Всеки е гледал анимацията на Дисни и още много други екранизации на любимата приказка. Но тази май ще ми е любимата. Историята не е дословно по анимацията, но е също толкова увлекателна и просто е магическа. Имаме едно безкрайно добро момиче, което има само мечтите си. Имаме злата й мащеха и глупавите й доведени сестри. И имаме и принц с един напълно нов облик. Тук прави впечатление вече самият му характер и  какъв е той самият като личност. Това липсваше в предишните екранизации.
Режисьор е Кенет Брана. Харесвам филмите му, особено много екранизациите му по пиеси на Шекспир и класически романи. Придава им един по съвременен облик, така че да са сякаш по-увлекателни за младите поколения. Смея да кажа, че и тук се е справил блестящо. За около два часа човек се оставя романтиката просто да го завладее и дори отново може да повярва във феите-кръстници. И този ефект те държи няколко дни.
Костюмите са от прекрасни по-прекрасни. Още когато видях скиците във официалната страница във Facebook, знаех че просто ще ми спрат дъха.

Всичко е изпипано до съвършенство. Дори искам рокля като на Пепеляшка. В един момент изглежда тъмно синя, а в друг светло синя. О, сякаш и вие не я искате!
Актьорският състав е от добър по-добър. Не съм мислила, че някога ще харесам злодей толкова много, но Кейт Бланшет е потресаващо добра. Никой не е казал, че щом е зла, мащехата трябва да е и грозна.
Хелена Бонъм-Картър е удивително забавна и в същото време чаровна фея-кръстница.
Ричард Маден е идеален принц, а Лили Джеймс - от нея прости струи доброта в стил "Пепеляшка". И химията просто им се е получила много добре.

Но любимата ми част беше, когато на моменти децата се изправяха на пред и гледаха със затаен дъх. Прекрасно е да видиш как попиват всичко с такъв ентусиазъм.
Мога цял ден да ви описвам колко прекрасен е филмът, че е просто истинска наслада за окото. Но вместо това ви давам съвет - Вървете да го гледате! Без значение дали е дублиран или не, заслужава си. Филмът е за всеки, бил той родител, който води детето си да го гледа или като мен любител киноман, който се пренася в един нов вълшебен свят. Просто отидете да гледате филма. Няма да съжалявате.

Коментари

  1. Гледах я малко след премиерата с приятелка. Много време я чаках.Костюмите са страхотни-особено роклята й, направо ми останаха очите по нея. Приятна и вълшебна приказка.Много обичам такива.

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса! Перфекния филм <3

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

300: Възходът на една империя!

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование