ЯРОСТ!

От сега да отбележа, че не съм сред онези жени, които въздишат по Брад Пит още от първия му филм. Никога и не съм била. Юношеството ми определено не мина в стени облепени с негови плакати. Не че е грозен. Напротив, красив е, дори с годините става по-красив. Но просто не е мой тип. За сметка на това пък много харесвам актьорската му игра.


По принцип не ми се гледаше "Ярост", но вече бях обещала да го гледам с един човек. И искам, не искам отидохме да го гледаме.
"Ярост" е военен филм, но не от онези военни филми, в който се набляга най-вече на грандиозните битки или американската мощ. Американският патриотизъм от Пърл Харбър го няма, което бих казала е плюс в този филм. На военното поле едва ли е от значение от коя държава си. Тук по-скоро виждаме войната не само като игра отнемаща човешкия живот, но и като унищожител на човешката душа. Виждаме възможно най-грозните й страни. "Ярост" показва една духовна деградация, отчаяние, непукизъм. Сигурно е много трудно да запазиш човешкото в себе си по време на война. Когато ти се дават заповеди, гласящи убиване на врага без значение какъв е човека от другата страна, как оставаш изобщо човек? Как изключваш съзнанието си, че другият има семейство, че и той като теб е просто пионка на висшестоящите? Филмът показва точно това. За да оцелееш на фронта трябва да не ти пука изобщо.

Актьорската игра е бих казала добра. За втори път гледам Брад Пит във филм за Втората Световна война. Първият беше "Гадни Копилета" на Тарантино. Тук обаче образът му е далеч по-човечен според мен. Шая ЛеБьоф също прави впечатление. Образът му е много въздействащ. Героят му се опитва малко или много да запази човещината у себе си и у другарите си. Разбрах, че за да придаде автентичност на героя, дори си е извадил единия зъб. На това му се вика отдаденост.
Личното ми мнение за този филм не е отрицателно. Като цяло филмът не е лош. Но е може би от онези филм, които да гледаш само веднъж и ще ти е достатъчно.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

300: Възходът на една империя!

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование