Бургас и балет - ПРЕКРАСНО, НО ТРУДНО!

Вчера имах удоволствието да отида за първи път на балет. Никога преди това не бях ходила и си мислех, че ще е нещо много интересно и красиво. И така беше. Но нека ви опиша нещата такива каквито бяха  действителност.

Спектакълът се състоеше от две част, всяка една по 40 минути. Първата част беше "Шехерезада". Привърженичка съм на класическата история от "1001 нощ" и някак си ми беше много странно да гледам друга версия, където Шехерезада тайно приспива главния евнух, устройва парти в харема и допуска мъжете роби вътре и така предава своя шах. Но понеже винаги съм твърдяла, че съм широко скроена личност реших да се оставя на момента и да се насладя вълшебството, което танцьорите сътвориха и останах доволна.
Втората част от спектакъла - "Романтично" беше по музика на Шуберт. Ако трябва да съм честна тази част повече се доближи до моята същност и представа за романтиката. Балерините приличаха на ангели в прекрасните си бели рокли, а балетистите бяха - не знам коя дума би следвало да подбера за тях, поради факта че са мъже. Е, ще го кажа по моя си начин. Бяха като в заглавието - романтични. С такава деликатност сякаш обграждаха балерините. Тази част ме накара за малко поне да повярвам, че мъжете могат да бъдат внимателни и мили. Нещо, което уви вече е много, МНОГО голяма рядкост. Поне по мое мнение е така. Въображението ми е толкова силно развито, че за миг си представих, че съм до тях и танцувам сред облаците.
Сега е ред и за малко критика, но не към спектакъла или танцьорите. Не! На тях им свалям шапка. Бургаската опера, и по специално сцената й не е за балет. На фона на великолепната музика и танца трябваше да се принудим по някакъв начин да игнорираме факта, че непрестанно се чуваше тупкането по пода, докато танцьорите се движеха по нея. През цялото време беше - ТУП, ТУП, ТУП! Колко ли са си наранили краката горкичките, особено главните действащи лица, които имаха да правят толкова много подскоци и пируети. Сигурна съм, че не им е била лесно. Шапка им свалям.

Съветвам управниците на града да вложат повече пари в строежите и поддръжката на културните ни паметници и театри. Все пак Бургас е кандидат за европейска столица на културата за 2019. Смятам, че в този случай би следвало сцената на Бургаската опера да е така изградена, че на нея да може да се изпълнява всичко, дори и балет.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

300: Възходът на една империя!

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование